loading...
اخبار فوتبال
احسان عمادی بازدید : 1017 پنجشنبه 21 اردیبهشت 1391 نظرات (0)


ورزش کشور در حالی که باید تا کمتر از 3 ماه دیگر در آوردگاه ورزش جهان به میزبانی لندن شرکت کند با مسائل و مشکلاتی مواجه شده است که به هیچ وجه به صلاحش نیست.

مشکلات و موانعی که این روزها یقه کشتی‌گیرها، دوچرخه‌سواران، تیراندازان و ... را گرفته است هم اینک سایه خود را روی سر وزنه‌برداری پهن کرده و کوروش باقری که همواره از وی به عنوان عامل اصلی موفقیت این رشته نام برده می‌شود نیز بابت از بین رفتن فرصت‌های طلایی پیش‌رو صدایش درآمده است.

باقری که همواره قول کسب بهترین نتیجه تاریخ المپیک را وعده می‌داد امروز از این بابت عذرخواهی کرده و سعی دارد حرفش را پس بگیرد.

متن گفت و گوی فارس با کوروش باقری در زیر می‌آید:

 

*در مورد دیدار با وزیر نظری ندارم

در مورد دیدار با وزیر ورزش که دو روز پیش اتفاق افتاد نظرخاصی ندارم. از اول هم قرار نبود بروم اما همراه با تیم رفتم و با عباسی دیداری داشتیم. وی قرار است به ورزشکاران روحیه بدهد و امیدوارم که موفق باشند.

 

*در قول دادن زیاده‌روی کردم

هر چه بکاری همان را درو می‌کنی. الان قول می‌دهم بهتر از المپیک قبل در پکن که عنوان ششمی را کسب کردیم، عمل کنیم و مطمئن هستم حداقل به مقام پنجمی المپیک 2012 لندن می‌رسیم.

در واقع فکر می‌کنم در مورد قول‌هایی که دادم، زیاده‌روی کردم. چرا ما باید بهترین نتیجه تاریخ ادوار المپیک را بگیریم؟ مگر آن موقع کسی یک "خسته نباشید" به کوروش باقری می‌گوید؟ 

 

*حق با بنا بود که قهر کرد

اینکه محمد بنا قهر می‌کند و از اردوی تیم ملی کشتی فرنگی می‌رود حتما حق دارد و حتما قدرش را نداسته‌اند. بالاخره کسی که مسئول است باید بداند بود و نبود بنا چه تفاوتی دارد. مسئولی که هست باید بداند از قبل از اینکه بنا سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی شود، نتایج چه بوده است. باید این مسائل را خودشان بدانند اما متأسفانه خیلی‌ها فکر می‌کنند که ورزشکار از خواب بیدار شده و قهرمان جهان می‌شود.

 

*دیگر مهم نیست چه نتیجه‌ای در المپیک کسب شود

من خودم به شخصه موردی ندارم. طرف حساب من حسین رضازاده است و کاملا از وی رضایت دارم. با ابزار و شرایطی که مورد نیاز هست هم مشکلی ندارم اما به نظر شما تیم ملی وزنه‌برداری اگر قهرمان المپیک شود با اینکه یک مدال برنز بگیرد تفاوتی دارد؟ یا برای من فرقی دارد؟ اگر قهرمان شود به چه دردم می‌خورد؟ همین که رکورددار المپیک هم هستم، کسی از آن اطلاعی ندارد و اگر امروز هم با تیم ملی به عنوان قهرمانی المپیک برسم واقعا چه تفاوتی خواهد کرد؟

احساسم این است که این موضوع حداقل برای مربی خیلی مهم نیست چراکه طرز برخورد با مربیان به گونه‌ای است که این استنباط را به وجود می‌آورد. به طور مثال ببینید بنا را به کجایش رسانده‌اند و چطور شده است که اردو را رها می‌کند. البته من کارم را انجام می‌دهم و چیزی که وظیفه اخلاقی‌ام است را انجام می‌دهم. ضمن اینکه خیلی بیشتر از چیزی که وظیفه قانونی‌ام هست انجام داده‌ام.

*مگر مریضم حرص بخورم

احساس می‌کنم آنهایی که باید قدردان زحمت‌کشان ورزش باشند، نیستند. کسانی که فقط یک روی قضیه و تیکه‌ای که از یخ بیرون است را می‌بینند و به سختی‌ها و مشکلات کاری ندارند.

وقتی به این شکل نگاه می‌شود به این نتیجه می‌رسم که مگر مریض هستم که بخواهم تا این اندازه حرص خورده و خودم را اذیت کنم؟ امروز هم حرفم را پس گرفته و اصلا برای المپیک قول مدال نمی‌دهم.

 

*پنجمی المپیک هم نتیجه خوبی است

در مورد اینکه تعداد و نحوه جوایز سال 89 تغییر کرده است کاری ندارم و کلا بابت اینکه قول دادم بهترین نتیجه تاریخ المپیک را کسب کنم، عذرخواهی می‌کنم. تنها قولی که می‌دهم این است که بهتر از المپیک قبل که ششم شدیم نتیجه بگیریم. البته پنجمی المپیک هم بد نیست و رتبه خوبی به حساب می‌آید. تا 4 سال پیش پنجم هم نشده بودیم و اگر به این مقام هم برسیم نتیجه خوبی کسب شده است.

 

*همین که 2 سال است دوپینگی نداشته‌ایم از سر وزنه‌برداری هم زیاد است

سال گذشته عنوان قهرمانی رقابت‌های قهرمانی وزنه برداری جوانان جهان را کسب کردیم. امسال هم اگر ورزشکاری آزمایشش مثبت نشود و بدون مشکل برویم، می‌توان امیدوار بود. تا 2 سال پیش همیشه مشکل آزمایش دوپینگ داشتیم و همین که 2 سال است که آزمایش دوپینگ هیچ وزنه‌برداری مثبت اعلام نمی‌شود، خیلی موفق عمل کردیم و این موضوع از سر وزنه‌برداری هم زیاد است.

البته قرار نیست آزمایش کسی مثبت شود اما بحث من این است که آقایان حواسشان باشد که وقتی این اتفاق نمی‌افتد، یعنی خودش یک موفقیت بزرگ و یعنی اینکه خیلی خوب کار کرده‌ایم.

 

*فکر می‌کنند وزنه‌برداری یک شبه روبراه شده است

تا زمانی که بخواهند، با قدرت می‌مانم و کارم را انجام می‌دهم. البته می‌دانم که این صحبت‌ها 100 در صد روی ملی‌پوشان تأثیر می‌گذارد اما کسانی باید متوجه موضوع باشند که فکر می‌کنند این صحبت‌ها بی‌تأثیر است؛ برخی از‌ آقایانی که حضور یا عدم حضور کوروش باقری را خیلی جدی نمی‌دانند. همان‌هایی که فکر می‌کنند وزنه‌برداری یک شبه از سر تصادف و اتفاق روبراه شده و سوم جهان شده است.

 

*آقایان در مورد نتایج قبلی وزنه‌برداری یک مقدار تحقیق و تفحص کنند

دوست دارم علما و آقایان در مورد نتایج همین چند وقت پیش وزنه‌برداری و المپیک قبلی یک مقدار تحقیق و تفحص کنند و ببینند وزنه‌برداری واقعا چه بوده است؟ به نظر من برخی فکر می‌کنند شاید وزنه‌برداری در المپیک قبلی هم موفق بوده و همین نتایج را کسب کرده است یا فکر می‌کنند این روند طی 10 سال اخیر بدون مشکل و هر سال با موفقیت طی شده است. برداشت من این است که برخی آقایان این گونه فکر می‌کنند. حداقل برخوردهایشان این موضوع را نشان می‌دهد.

 

* این که بگویند از فردا نیستی اصلا برایم مهم نیست

3 سال در وزنه برداری نبودم و یک خط برایم ننوشتند مگر در آن سال ها اتفاقی افتاد؟

این که بگویند از فردا نیستی اصلا برایم مهم نیست. چون وقتی یک مجموعه نداند چه کسی کار می‌کند و چه کسی فیلم بازی می‌کند، نبودن بهتر از بودن است.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    کدام تیم قهرمان یازدهمین دوره لیگ برتر خواهد شد؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 51
  • کل نظرات : 5
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 13
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 17
  • باردید دیروز : 23
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 122
  • بازدید ماه : 74
  • بازدید سال : 490
  • بازدید کلی : 101,482